Werkgroepen vrijwilligers

Werkgroep kerkhofonderhoud

Met een groep mannen zorgen we ervoor dat ons kerkhof keurig onderhouden wordt. Het gebeurt op een voormiddag. Het is meestal licht werk: schoffelen en harken; soms wat zwaarder bij bomen/hagen verzorgen. Als U graag buiten werkt en belangstelling heeft voor dit werk, neem dan contact op! We zouden graag enkele nieuwe vrijwilligers bij onze groep willen verwelkomen!

Contactpersoon: Kees van den Broek, Wouwerdries 11,   tel: 0161-491269

Werkgroep kerkversiering

Wij zijn met acht dames en zorgen dat de kerk er iedere week goed verzorgd uitziet. Iedere zaterdagochtend en met bijzondere gelegenheden versieren wij de kerk. Wij vinden het  leuk werk.  Als er veel werk is, zoals met Pasen en Kerst, dan is de hele werkgroep aanwezig. Als er mensen zijn die veel bloemen in hun tuin hebben en er daar graag van aan de kerk geven neem dan contact op met Riet Oomen.

Bij huwelijken en jubilea wordt een bijdrage van € 40 gevraagd voor versiering van het altaar.

Contactpersoon: Riet Oomen, Baarleseweg 33,  tel: 0161-492109

Werkgroep kerkschoonmaak

Zo'n 75 dames, verdeeld in tien groepen, zorgen ervoor, dat ons kerkgebouw er het hele jaar netjes uitziet. Het werk bestaat uit stoffen, zuigen, koperpoetsen en boenen van het hout.
Onlangs heeft het parochiebestuur een volautomatische schuur/dweilmachine aangeschaft, waardoor dit zware werk tot het verleden behoort.
Voor ieder apart is het maar een paar uur werk per jaar! We zoeken nog wel enkele enthousiaste mensen, die mee willen helpen.

Inlichtingen: Jeanne van Ginneken, Meerleseweg 23,  tel: 0161-491541

Werkgroep Diaconie

De regionale werkgroep Diaconie zet zich in voor de noden van de medemensen dichtbij en veraf. Zij doet dat in geregeld overleg met Alphen,  Baarle-Nassau,  Gilze,  Riel en Ulicoten.  De gezamenlijke activiteiten richten zich vooral op de organisatie van de bisschoppelijke Adventsactie, de landelijke Vastenaktie,  Zondag Diaconie, Vredesweek en incidentele noden.

Inlichtingen: Ruud Ringers, Dingemansstraat 2,  tel: 0161-491780
                    Bets van Beckhoven, Beekstraat 2A,   tel: 0161-491372