Parochieel zangkoor

Taak
Onze taak is om de liturgische vieringen in onze kerk met onze zang te onder-steunen, dit gaat altijd in goed overleg met het pastoresteam.

Ook zingen wij een enkele keer op uitnodiging elders.
Tevens zingen we mee met 8 koren van de Koorkring Gilze.
Ook doen we ieder jaar mee met het kerstconcert.

Verdere activiteiten
-In februari onze jaarvergadering met aansluitend een hapje en drankje

-De 2e maandag van juni hebben we ons voorjaarsuitstapje iets cultureels
 gecombineerd met lekker eten en drinken.
-Voor de grote vakantie sluiten we het zangjaar ook gezellig af.
-Eind november Ceciliaviering waarbij de jubilarissen gehuldigd worden en we de
 leden die afscheid moeten nemen extra bedanken.

Sfeer
Wij vinden de onderlinge band van de koorleden heel belangrijk.

Met trots mogen wij zeggen dat de sfeer in ons koor uitstekend is.(zoals het een lid onlangs verwoordde "er is zo'n saamhorigheidsgevoel in ons koor")
Dit kunnen we ook afleiden aan de lange tijd dat leden lid zijn. 50,40,25 jaar is geen uitzondering. Een persoon zelfs 60 jaar!

Zing je graag? Kom gerust eens kijken bij onze repetitie!

Heb je vragen bel ons!

Leden

Ons koor bestaat momenteel uit 24 personen

4 tenoren
2 bassen
7 alten
11 sopranen

Repetitie
Op donderdagmiddag van 13.00 tot 14.30 uur in de kerk bij het orgel.

Begeleiding
Onze dirigent tevens organist is Danny Pals met conservatorium opleiding, dus zeer professioneel. Mede daardoor is onze zang van een behoorlijk goed niveau.

Financiën
Geen contributie!
Wij krijgen ieder jaar een bijdrage van het kerkbestuur en ontvangen wel  eens giften  als we zingen bij jubilea en uitvaarten.
Tevens sponsort de RABObank ons jaarlijks waarvoor wij de bank  zeer erkentelijk zijn.

Bestuur
Colet van Gerven-van den Broek  Voorzitter          tel. 0161-491731                                                                                                              Mail:  jjvangerven@hetnet.nl

Kees De Swart                             Penningmeester tel. 0161-491842

Rina Pijs-de Vooght                      Secretaris          tel. 0161-492347

Parochieel Zangkoor Chaam vierde uitbundig

Cecilia met 2 jubilarissen

Donderdag 24 november vierde het Parochieel Zangkoor Chaam het Ceciliafeest, de patroonheilige van de koren en muziekgezelschappen.

Het Parochieel Zangkoor verzorgt iedere zondag in de parochiekerk de muziek en zang in de eucharistieviering o.l.v. Danny Pals. Er worden meerstemmige klassieke liederen gezongen, maar ook moderne sfeerliederen. Het PZ is een groep parochianen die van zingen, kerkmuziek en van gezelligheid houdt. Die gezelligheid en ontspanning is zeker altijd terug te vinden op het jaarlijkse Ceciliafeest, zoals afgelopen donderdag, waarbij alle koorleden aanwezig waren!

Na de afgelopen, wekelijkse repetitie werden we al meteen door Colet verwelkomd met gebak en een hartelijk welkomstwoord. Bij Cecilia mag zang natuurlijk niet ontbreken, dus de middag werd voortgezet met oude en nieuwe liederen. Kapelaan van Velthoven zong met ons samen ook nog eens het traditionele, officiële Cecilialied. Er waren ook koorleden, die een eigen voordracht lieten horen onder het genot van een glas wijn.

Het was deze keer Cecilia met een extra feestelijk tintje, want er waren 2 jubilarissen: Colet van Gerven, 25 jaar koorlid en Nel van den Broek-Coppens, die al 40 jaar lid is en zelfs nog begonnen is bij het dames rouw-en trouwkoor in 1976.

De huldiging van de jubilarissen vond plaats in het Chaamsche Wapen, waar iedereen mocht genieten van een heerlijk 4-gangenmenu, geserveerd door Christianne en Toos.

Aan Colet en Nel werden woorden gericht van verdiensten voor het koor van 25- en 40-jarig lidmaatschap en door kapelaan van Velthoven werden aan beide jubilarissen de erepenning van Gregorius uitgereikt.

Na die uitreiking werd er door het hele koor nog een muzikale zanghulde gebracht, die Colet en Nel zowat tot ontroering en verbazing brachten en vooral tot dankbaarheid.

Dankbaarheid en felicitaties, die door iedereen en met elkaar gedeeld werden.

Zo werd het feestelijk diner afgesloten: Cecilia-waardig!

Iedereen heel erg bedankt voor de feestelijke ontmoeting.

Met muzikale groeten,

Parochieel Zangkoor Chaam