Cambokoor

Agenda 2024

Datum                  Starttijd           Plaats                 Gelegenheid

Zondag 10 maart      10.00 uur               Bellevue                  Workshop met Hanne Peetermans

Zondag 24 maart        09.30 uur             R.K. Kerk Chaam     Palmpasenviering

Zaterdag 4 mei           Volkorenfestival in Aarschot

Zondag 9 juni              09.30 uur           R.K. kerk                  Viering

Zondag 30 juni           ?                       ?                                 Terrasconcert

26 of 27 oktober         ?                        ?                                Bevrijdingsconcert met alle Chaamse                                                                                                                   muziekverenigingen

N.b. Bij een uitvoering geeft de dirigente aan hoe laat

de leden op die dag of avond verwacht worden.

Contactpersonen bestuur

Voorzitter:         Marianne Jacobs-Bouwens   e-mail: mjacobsbouwens@hetnet.nl

Vice-voorzitter:  ?

Cambo koor

In 1968 gestart als jongerenkoor in de parochie Chaam. Omdat de leeftijd van onze leden varieert en daardoor niet meer onder de categorie ‘jongeren’ valt, kreeg het koor vanaf 1994 de naam CAMBO KOOR. (Cambo verwijst naar een oudere naam voor Chaam).

Het koor bestaat uit een groep van ca. 35 enthousiaste mensen, die allen graag zingen of muziek maken en dat dus ook als hun hobby zien.

Het repertoire bestaat uit hedendaagse popliedje, maar ook klassieke nummers en alles wat daar tussen ligt.

Repetitie

Elke woensdagavond van 20.00 tot 22.00 uur is het repetitie bij Bellevue.

Voorafgaand aan een kerkelijke viering is er een generale repetitie in de kerk.

Het koor staat onder leiding van dirigente Miranda Pieters.

Zingen bij een koor vereist de nodige inspanning en concentratie. Maar als je na het repeteren het resultaat hoort, geeft dit zeker een goed gevoel. Het schept een gevoel van saamhorigheid, want samen laat je iets moois horen.

Het is handig als je noten kunt lezen, maar dit hoeft echt niet persé.

Ben je ondertussen nieuwsgierig geworden, beginnen je stembanden al te kriebelen?

Je bent van harte welkom, zowel dames als heren, maar ook bandleden.

Optredens

Het koor zingt regelmatig in de Chaamse en Alphense kerk bij een themadienst, die wordt voorbereid door een tekstgroep bestaande uit enkele koorleden.

Buiten de kerk verzorgen we regelmatig de muzikale omlijsting van diensten in zieken- en verzorgingshuizen.

Ook treedt het koor regelmatig op bij evenementen, die niet of niet direct met de kerk hebben te maken.

Activiteiten

Ieder jaar worden door de activiteitencommissie van het koor diverse activiteiten georganiseerd voor de nodige ontspanning. Variërend van een dagje op stap, ergens samen eten of een suprise-avond n.a.v. Sinterklaas.

Drie Koningen

Een jaarlijks terugkomende activiteit is ‘Drie Koningen zingen’.

Op 6 januari trekken de leden van het Cambo koor in groepjes zingend van deur tot deur door Chaam gekleed in prachtige koninklijke gewaden. Een traditie die door veel Chaamse inwoners bijzonder gewaardeerd wordt. Valt 6 januari op een zondag, dan gaan we een dag eerder op pad, op 5 januari.