Eerste communie

Foto Joris Knapen

Chaam - Eerste Heilige Communie 2016

Zondag 22 mei vierden in Chaam in de RK kerk H.Antonius Abt 20 kinderen, dat ze voor het eerst de H. Communie ontvingen en volledig mee mochten doen met de eucharistieviering.

Het was een feestelijke viering met als voorgangers kapelaan van Velthoven en mevrouw Pauline Vermeulen. Zang en muziek werden verzorgd door De Kerkuiltjes o.l.v. Joost van der Wulp en door de communicanten zelf.

De communicanten waren op school en door de ouders voorbereid o.l.v Juf Aukje en juf Marlies en de werkgroep Ank en Anneke, samen met mevrouw Vermeulen.

Het thema was: SAMEN DELEN. Het brood wordt samen gedeeld. In een brood zitten een heleboel graankorrels, die overal vandaan gekomen zijn. God wil dat we één familie worden en dat we alles met elkaar samen kunnen doen en delen, als vrienden.

Er werden prachtige stukjes gelezen en verteld en leuke, vrolijke feestliederen over Jezus gezongen.

We gaan nu proberen om dit vaak en samen te blijven doen, want op school was het project: BLIJF DIT DOEN!

Voor de kinderen was het natuurlijk een belangrijke, feestelijke dag, een dag om nooit te vergeten. Bedankt allemaal!

Parochie H. Antonius Abt Chaam